Jelenlegi hely

Több, mint 150 jelentkező közül választották ki a zongoratehetséget, Amandát

A Vikár Sándor Zenei Alapfokú Művészeti Iskola újabb sikere. Váradi Amanda zongora hangszeres tanulónk felvételt nyert a Snétberger Zenei Tehetség Központ képzésére a 2018/19-es tanévre.

A központ több mint 150 jelentkező közül választotta ki a 8. évfolyam diákjait.
A programmal járó költségeket az Emberi Erőforrások Minisztériuma támogatja.

A képzés előtt növendékünket, Amandát várják Felsőörsön, 2018. június 25-augusztus 5 között tartandó nyári kurzusra is. Váradi Amanda felkészítő tanára Pólikné Smid Ildikó.

A Snétberger Zenei Tehetség Központ ötlete 2008-ban merült fel. Snétberger Ferenc és Mészáros Zoltán közösen fogalmazták meg, hogy jó lenne Magyarországon is egy kifejezetten a roma származású zenei tehetségek felkarolásával foglalkozó iskolát alapítani. Az ötlethez a finanszírozási hátteret az EGT Norvég Finanszírozási Mechanizmus (Norvég Alap) és a Magyar Állam teremtette meg 2009-2010-ben. 2011 júniusában Felsőörsön megnyílt a Snétberger Zenei Tehetség Központ, amely azóta is minden évben 60-65 hátrányos helyzetű tehetséges fiatal számára biztosít 12 héten át tartó zenei képzést és tehetséggondozást.

A központ országos szinten több területet ölel fel.

Ezek: tehetségkutatás, zenei képzés, munkaerő-piaci képességfejlesztés, pályaorientáció és karrier-tanácsadás, szociális gondozás, mentorálás, koncert-szervezés.

Folyamatosan kutatnak olyan hangszeren játszó gyerekek után, akik hátrányos helyzetük miatt a képességeiktől messze elmaradó oktatásban részesülnek. Évente 60 tanulóval kötnek ösztöndíjszerződést. Ennek keretében a diákok intenzív zenei képzést, folyamatos mentori támogatást, személyre szabott készségfejlesztést, különórákat, vizsgafelkészítést és pályaorientációs tanácsadást kapnak.

Kiemelkedő művészek és kiváló mentorok dolgoznak azon, hogy a diákok a tárgyi tudás mellé pályaképeket is kapjanak.

Mindez a 12 hetes, bentlakásos kurzus alatt valósul meg, amelyre minden évben az iskolai szünetek alatt kerül sor Felsőörsön, és emellett minden második hétvégén Budapesten. A központ mindezen túl évente körülbelül 120 fellépésben is szerepet vállal, ezzel is tapasztalatszerzési lehetőséget teremtenek a fiatal tehetségeknek.

 

Forrás: nyiregyhaza.hu

Az információk változhatnak, érdeklődj a megadott elérhetőségeken!
Pontatlanságot találtál? Itt jelezheted nekünk!

Imami: minden egy helyen, amire egy szülőnek szüksége lehet!

Ne maradj le a helyi családi programokról, hírekről, információkról!
Iratkozz fel hírlevelünkre!

Neked ajánljuk!

Vashiány a gyereknél – tünetek, okok, megoldások

Vashiány a gyereknél – tünetek, okok, megoldások

A vas az egyik legfontosabb ásványi anyag, amely nélkül a szervezetünk nem tud megfelelően működni. Különösen a gyerekek esetében lényeges, hiszen a növekedéshez, a szellemi fejlődéshez és az immunrendszer működéséhez is elengedhetetlen. De honnan tudhatjuk, ha a gyermekünk vashiányos, és mit tehetünk ellene?
Ne felejtkezzünk el cserepes növényeink téliesítéséről sem!

Ne felejtkezzünk el cserepes növényeink téliesítéséről sem!

Olcsó tippek és fortélyok az egészséges növényekért és a cserepes növények fagymentes átteleltetésért.
Ezt árulják el rólunk a takarítási szokásaink a pszichológus szerint

Ezt árulják el rólunk a takarítási szokásaink a pszichológus szerint

Sokan tapasztalhatjuk, hogy a takarítás nem pusztán házimunka, hanem lelki, pszichés folyamat is: nemcsak a lakóterünket tisztítjuk meg és rendezzük el, hanem vele a gondolatainkat, a lelkünket is. Ez pedig nem véletlen: a lakásunkhoz, a rendhez vagy éppen a rendezetlenséghez való viszonyunk ugyanis jóval többet mond el rólunk, mint gondolnánk. Az LG Fuller Bianka pszichológussal járta körül, miről árulkodnak a szokásaink.
Az ADHD-s gyerek agya másként reagál jutalomra, büntetésre

Az ADHD-s gyerek agya másként reagál jutalomra, büntetésre

Miért vallanak kudarcot a hagyományos nevelési módszerek az ADHD-s gyerekeknél? Az október a figyelemhiányos hiperaktivitás-zavar (ADHD) és a diszlexia tudatosításának hónapja. A viselkedési tünetek mögött gyakran specifikus kognitív gyengeségek állnak. Szerencsére ma már egyre kevésbé azonosítjuk az ADHD-t a „rosszasággal”, azonban sok szülő és pedagógus szembesül azzal a kihívással, hogy a hagyományos nevelési eszközök nem működnek. De a szakértő szerint az ADHD-val élő gyermekek motiválására is megtalálhatjuk a hatékony. stratégiát.
Ugrás az oldal tetejére