A cél az, hogy minél kevesebb ügy legyen, s minél többször lehessen intézkedni kényelmesen, az interneten, ügyfélkapun keresztül. Ez ma még részben azért ütközik nehézségekbe, mert biztonsági okokból az ügyfél azonosítása rendkívül fontos és nagy felelõsséggel járó feladat. Ám a sorban állás elkerülését szolgálja egy új projekt is, mellyel jövõ hónapban találkozhatnak – jelentette be Román István kormánymegbízott a Nyíregyházi Televízióban.
ERKÖLCSI, E-SZEMÉLYIVEL
Kísérletképpen Nyíregyházán, a Hõsök terén található kormányablakban egy olyan automatát helyezünk ki február folyamán, ahol, ha az állampolgár be tudja magát azonosítani az e-személyivel, erkölcsi bizonyítványt igényelhet, illetve várhatóan áprilistól már kezdeményezheti a jogosítványának a meghosszabbítását is, anélkül, hogy sorban állna. Ezzel az ügyet ily módon elindítja, és a megfelelõ okiratot meg fogja kapni késõbb – fogalmazott Román István megyei kormánymegbízott.
KORMÁNYABLAKOS MOBILAPP
Ha ez a kísérlet sikerül, akkor azon lesznek, hogy több olyan ügy legyen, amit ezen a rendszeren keresztül lehet intézni. A folyamatos digitalizáció része az ügyfélkapu mellett a kormányablak applikáció, amit bárki pillanatok alatt le tud tölteni a telefonjára. Ezen keresztül információt kaphatnak arról, hogy milyen ügytípusban, melyik kormányablakban mennyi az aktuális várakozási idõ. Így idõt lehet megtakarítani és az ügyintézõkre is egyenletesebb teherelosztás juthat.