Aranyláz (1925)
Az Aranyláz (eredeti cím: The Gold Rush) 1925-ben bemutatott némafilm-vígjáték, amelyet Charlie Chaplin írt és rendezett. Chaplin filozófikus és önironikus filmje megannyi, mára klasszikussá lett poént vonultat föl a méltóságteljes cipőevéstől, a lírai zsemletáncig. A vadnyugat hőskorában, aranyásók közt játszódó történet első részében bemutatott éhezést, lecsúszást és véletlen megmenekülést a másodikbeli felemelkedés tévútjai és az álmodozás követik, majd jön a tanulság: ebben a világban csoda nélkül nem számíthatunk embernek való életre és viszonzott szerelemre.
A Magányos bányakutató megismer és meghív egy gyönyörű hölgyet (és annak barátnőit) a szegényes házába szilveszterezni. Ők azonban nem jönnek el (a végén azért minden jóra fordul). A férfi pedig elképzeli, mit adna elő a meghívottjainak, ha azok elmennének hozzá ünnepelni.
Az alkony sugárút (1950)
Az Alkony sugárút (eredeti cím: Sunset Blvd.) 1950-ben bemutatott fekete-fehérben készült film noir dráma, amelynek rendezője és társírója Billy Wilder. Hollywood, Sunset Boulevard: a filmsztárok legfelkapottabb lakóhelye. Az egyik luxusvilla úszómedencéjéből meggyilkolt férfit halásznak ki a helyszínre érkező rendőrök. Az áldozat jelentéktelen senki, másodrendű forgatókönyv-iparos. De a villa tulajdonosnője nem akárki: egykor a némafilm legfelkapottabb csillaga volt. Joe Gillis, a feltörekvő filmíró úgy érzi, végre ott áll a siker kapujában, ám Norma Desmondnak, a lecsúszott színésznőnek az az álma, hogy újra rivaldafénybe kerüljön. A Norma által szervezett szilveszteri partin a színésznő megpróbálja elcsábítani Joe-t, az egyedüli meghívott vendéget.
Legénylakás (1960)
A Legénylakás (eredeti cím: The Apartment) 1960-ban bemutatott fekete-fehér, romantikus vígjáték. A film rendezője és producere – ahogyan az előzőnek, ennek is – Billy Wilder. A szürke kis irodakukac, „Buddyb Baxter (Jack Lemmon) egyszerűen képtelen nemet mondani, amikor főnökei nógatják: engedje át legénylakását holmi alkalmi légyottokhoz. Mivel fél, hogy végképp elvágja magát a munkahelyén, jobb meggyőződése ellenére ismét és ismét enged – mígnem egy este ott találja a lakásán közvetlen főnöke elhagyott szeretőjét, aki bánatában kis híján öngyilkos lett. Miss Kubelik (Shirley MacLaine), a lifteslány az illető, akibe titkon Baxter maga is szerelmes. Most két legyet üthet egy csapásra: megmenti imádottja életét, s életében első ízben a szavát is felemeli mind a lány, mind a maga érdekében. A filmben szilveszterkor teljesül be a két főszereplő szerelme.
A dicső tizenegy (1960, 2001)
A dicső tizenegy (eredeti cím: Ocean’s 11) 1960-ban bemutatott bűnügyi vígjáték. A film történetét 2001-ben Steven Soderbergh rendező feldolgozta az Ocean’s Eleven – Tripla vagy semmi című filmjében. A filmben Danny Ocean (Frank Sinatra) és egykori katonatársai elhatározzák, hogy szilveszter éjszakáján 2 perc alatt kirabolják Las Vegas öt kaszinóját. A ravaszul kieszelt tervet mesteri kivitelezés követi, de a végeredmény mégsem tökéletes.
A szerelem hullámhosszán (1993)
A Szerelem hullámhosszán (eredeti cím: Sleepless in Seattle) egy 1993-ban bemutatott amerikai romantikus film. Karácsony este a rádióban egy talk-show műsorvezetője álmokról, vágyakról, kívánságokról kérdezi a hallgatókat. Egy seattle-i kisfiú betelefonál és az édesapjának kér segítséget, aki felesége halála óta magányosan neveli őt. Annie-t (Meg Ryan), a bájos, házasság előtt álló lányt, aki autóvezetés közben a rádió éjszakai műsorát hallgatja, valósággal elvarázsolják a kisfiú és az édesapa (Tom Hanks) megindító szavai. A messzi távolból úgy érzi, épp a nagy Ő hangját hallja a rádió hullámhosszán. Annie elhatározza, hogy kerül, amibe kerül, elindul megkeresni a férfit, akiben felismerni véli a „nagy Ő-t”.
A nagy ugrás (1994)
A nagy ugrás (eredeti cím: The Hudsucker Proxy) 1994-ben bemutatott szürreális, romantikus vígjáték, Joel és Ethan Coen neve fémjelzi az alkotást. A Hudsucker cég virágzik, az elnök mégis öngyilkosságot követ el. A mamutvállalat nagyfőnöke nemes egyszerűséggel kisétál a toronyház legfelső emeletének ablakán szilveszter estéjén. Ezután az alelnök, Mussburger (Paul Newman) a saját érdekében úgy dönt, tönkreteszi a céget, hogy aztán olcsón felvásárolhassa. Terve valóra váltásához elegendő, ha egy feltűnően gügye alakot neveznek ki a cég elnökéül. Kiemel hát vezetőnek egy ügyefogyott fiatalembert, Norville Barnest (Tim Robbins), az alagsori postázóból. Barnes azonban olyan meghökkentő ötletekkel áll elő, amelyek a cég felvirágoztatásához vezetnek.
Négy szoba (1995)
Amerikai filmszatíra (eredeti cím: Four Rooms). Ted, az első éjszakai szolgálatát teljesítő boy (Tim Roth) szilveszter éjjelén a Los Angeles-i Mon Signor szállodában hajmeresztő kalandok elé néz. A nászutasok részére fenntartott szobában szemrevaló boszorkányok gyülekeznek. Amikor Ted belép a szobába ötven dollárt ígérnek neki, ha az egyik boszorkányt boldoggá teszi. Ezután jegesvödörrel a kezében Ted belép a 404-es szobába. Itt egy feldúlt férfi fogadja fegyvert szegezve rá. Azzal vádolja, hogy viszonya van a feleségével, és ezért most lakolnia kell. Hosszas tortúra után sikerül kimenekülnie a szobából. Következő útja a 309-es szobába vezet. Egy maffiózó lakik itt feleségével és két gyermekével. A házaspár szórakozni megy, a két gyereket Tedre bízzák. Ám ő magukra hagyja őket, és ettől kezdve elszabadul a pokol. Az elegáns tetőtéri lakosztályt Chester Rush (Quentin Tarantino), Hollywood híres komikus sztárja és barátai bérlik. Egy őrült fogadást kötnek, amelyhez szerencsétlen Tednek kell asszisztálnia. A négy szoba, a négy történet címei: A hiányzó kellék, Fatális tévedés, Kis csibészek, A hollywoodi ember.
Pénzvonat (1995)
A Pénzvonat (eredeti cím: Money Train) egy 1995-ös amerikai akció-vígjáték. A New York-i metróban a gyújtogatók, tolvajok és rablók lassan már többen vannak, mint a tiszta, becsületes utasok. A metrórendőrség két rámenős detektívjének nincs ideje unatkozni, hisz közvetlenül a frontvonalon szolgálnak. Aztán amikor a páros egy harmadik taggal, méghozzá egy gyönyörű nővel egészül ki, kissé megváltoznak a dolgok. Először is, mindkét férfi beleszeret a csodaszép nőbe. Másodszor, támad egy jó ötletük: mi lenne, ha ők is inkább a veszélyesek seregét gyarapítanák és kirabolnák a minden este áthaladó páncélvonatot, amely több millió dollárt szállít? És mindezt persze szilveszter éjjelén…
200 szál cigi (1999)
Amerikai vígjáték (eredeti cím: 200 Cigarettes). Monica (Martha Plimpton) bulit szervez 1981 szilveszterére. Ám este kilenckor még sehol egyetlen vendég. A lány egyre türelmetlenebb. Pedig a huszonéves New-York-i fiatalok már úton vannak, de valami mindig megzavarja, feltartóztatja őket. Van, aki nőre vadászik, hogy ne egyedül jelenjen meg a társaságban, van, aki megállt egy-két pohárkára, hogy bemelegítsen a mulatságra, van, aki az előszilveszter hányattatásait próbálja kiheverni, megint más kellemetlen fickókba botlik. Mielőtt azonban az éjszaka véget érne, az ismeretlen emberek között felizzik a szenvedély parazsa, amely azután lángra kap. Akár a cigaretta.
Bridget Jones naplója (2001)
A Bridget Jones naplója (eredeti cím: Bridget Jones’s Diary) egy 2001-es angol–amerikai romantikus vígjáték, amely Helen Fielding azonos című regénye nyomán készült. Bridget Jonest a harmadik X-en is túl a legmeghittebb viszony egy üveg borhoz köti. Reménytelenül szerelmes főnökébe, Daniel Cleaverbe, és rokonai unos-untalan azokkal a témákkal zaklatják, amelyek minden szingli rémálmai: házasság, család és gyerekek. A magát kövérnek tartó Bridget az igaz szerelmet keresi három jó barátja és naplója segítségével, ahova súlyát, valamint az aznap elfogyasztott cigaretta- és alkoholmennyiséget szorgosan írja. Az anyjánál tartott partin megismeri Mark Darcyt. Később összejön a főnökével, majd szakításuk után felmond, és egy tv-csatornánál kezd dolgozni.
A csábítás elmélete (2001)
Amerikai romantikus vígjáték (eredeti cím: Someone Like You). A férfiak állatok. Jane (Ashley Judd) legalábbis így gondolja. Nemrégiben ugyanis szerelmes lett az egyik kollégájába, Raybe (Greg Kinnear), és már éppen összeköltöztek volna, amikor a férfi csúful felülteti. Jane bosszút esküszik. Dühében kollégája, a nőcsábász Eddie (Hugh Jackman) kiadó szobájába költözik, és barátnője, Liz (Marisa Tomei) unszolására a legolvasottabb férfimagazinban teszi közzé, persze álnéven, nagyszabású elméleteit a férfiakról és a tehenekről. Hamarosan az egész világ az elméletein csámcsog, és a tévécsatornák egymást tapossák a titokzatos tudósnő kegyeiért.
Egy fiúról (2002)
Angol-amerikai-francia-német romantikus film (eredeti címe: About a Boy). Will (Hugh Grant) egy gyógyíthatatlanul menő 38 éves londoni fickó. Gazdag, nőtlen, gyermektelen, és egész nap semmi más dolga, mint hogy laza legyen, kerülje a felelősséget – és csajozzon. Egy egyedülálló anyával kialakított futó viszonya után rájön, hogy „fektethető nők” felhajtására remek terep a magányos szülők klubja. Ki is talál gyorsan magának egy Ned nevű kisgyereket, a róla szóló mesékkel felfegyverkezve csatlakozik a helyi klubhoz, és minden szépen halad afelé, hogy elcsábítsa Susie-t, amikor becsöppen az életébe a lány barátnőjének fia, Marcus.
Szerelem sokadik látásra (2005)
Amerikai romantikus vígjáték (eredeti cím: A Lot Like Love). Oliver (Ashton Kutcher) elég jóképű, de kétségbeejtő, hogy férfi létére még mindig a szüleivel lakik. Emily (Amanda Peet) épp az ellenkezője, mindig ösztönösen dönt, többnyire rosszul és éppen ezt élvezi. Egy repülőgépen egymásba botlanak és ez megpecsételi sorsukat. Az együtt töltött rendkívüli délutánból nagy barátság szövődik és bár hét évig csak elvétve találkoznak, rá kell jönniük, barátságuk talán már szerelem. Igen ám, de a felismerés pillanatában mindketten járnak valakivel.
Szilveszter éjjel (2011)
A Szilveszter éjjel (eredeti cím: New Year’s Eve) 2011-es amerikai romantikus vígjáték. A történet sok párhuzamos szálon fut. Köztük van halálos beteg, szülő nő, lányáért aggódó anya, biciklis futár. December 31-én számos szerelmes várja az éjféli csókot New Yorkban. Van, aki a régi életéhez ragaszkodik, és van, aki az újat akarja. A remény városában egymásba fonódik a szerelmes történet, a megbocsátás, a remény, a bátortalan újrakezdés és a happy end – a lényeg mindig ugyanaz: a SZERELEM.